De lease optie wordt in het verkoopgesprek te laat ingezet. De verkoper laat daardoor kansen op meer verkoop liggen.

Versnellen van de energietransitie door focus op de netto besparing.

Volgroen wil de transitie naar duurzaamheid versnellen. Een transitie die nu wordt vertraagd doordat we van klanten hoge investeringen vragen. Dit komt mede doordat er bij de verkoop de focus voornamelijk op de prijs ligt, terwijl het de klant eigenlijk gaat om de waarde; de netto kostenbesparing die elke maand terugkomt na aftrek van de maandelijkse leaselasten.

Verkopers lopen nu te vaak tegen “nee” aan. Met name een “nee” tegen de prijs. Focus dus op de waarde: de besparing. Dit kan met Volgroen: “besparen zonder investeren”.

Hieronder beschrijven we 5 suggesties voor het verkoopproces.

  1. Zorg dat de klant het niet steeds over de prijs heeft.
  • De waarde zit immers in de besparing en niet in de prijs.
  • Toch wil de klant het steeds weer over de prijs hebben.
  • Elke keer weer..dus… bied de klant een uitweg: de besparing en een klein bedrag per maand.

Het Volgroen duurzame betaalplan is maandelijks een klein bedrag. Afgezet tegen de besparing is dit voor geen enkele klant een probleem. Verleg dus de focus van de prijs naar de besparing met een betaalplan van Volgroen.  Bij Volgroen spreken we liever over “betaalplan”. Het woord “lease” roept initieel vaak weerstand op bij klanten. Door het gebruik van “betaalplan” omzeilen wij dit.

  1. Onderscheid u van de concurrentie.

Er is veel concurrentie, dus zorg dat u opvalt. Het bieden van een betaalplan zorgt ervoor dat uw aanbod zich onderscheid van dat van anderen. Dat kan door een onderscheidende benadering betekent dat u opvalt.

  • Financieren is voor bedrijven de gewoonste zaak van de wereld. 80% van alle investeringen wordt al gefinancierd. Dat geldt dus ook voor investeringen in LED verlichting, Bio WKK’s of infrarood panelen.
  • Machines, heftrucks, auto’s, meubilair, kopieermachines, telefoons, IT apparatuur, software zijn allemaal zaken die een bedrijf niet koopt maar huurt of least.
  • Cash is king, dus waarom zou de klant zijn koning opofferen voor duurzame investeringen?
  1. Ontneem zorgen bij de klant en verschaf hem inzicht.

De klant wil graag dat u hem ontzorgt. Volgroen biedt haar partners daarom een aantal mooie tools waarmee de netto besparing per maand snel inzichtelijk wordt gemaakt.

  • Maak een betaalplan op maat met de Volgroen leasemogelijkheden en laat de klant in een heldere tabel zien welk positief effect de verduurzaming heeft op de cashflow.
  • Het aanbieden van een betaalplan leidt, bewezen, tot meer verkoop. 70% van alle offertes gaat nu verloren of wordt uitgesteld doordat de klant geen budget heeft.
  • Desondanks start slechts 10% van de aanbiedingen met een plan dat focust op de besparing en een klein aflossingsbedrag per maand.
  • Uw doel is de directe deal, niet wachten op volgend jaar, wanneer er mogelijk wel koopbudget is.
  1. Blijf in het vizier van de klant. “If opportunity doesn’t knock – build a door!”

Verkopen is een mooi vak en wordt alleen maar mooier en succesvoller met de Volgroen leasemogelijkheden.

  • Bied uw klant een betaalplan op basis van de lease van Volgroen en doe hem daarmee een aanbod dat hij niet kan afslaan.
  • De klant verwacht een betaalplan. Het aanbieden van een betaalplan op basis van de lease van Volgroen sluit aan op de wensen van elke CFO/ondernemer.
  • Wanneer u geen betaalplan aanbiedt, veronderstelt de klant u geen betaalplan heeft. (En wordt de prijs het discussiepunt).
  • Financiële middelen zijn schaars, toon hiervoor begrip bij de klant
  1. Gebruik lease niet als een alternatief voor verkoop.

Tot slot. Gebruik lease om de verkoop te verhogen. Voorkom dat het je verkoop verlaagt.

  • Veel verkopers willen verkopen en bieden lease aan als de klant niet wil kopen. Deze aanpak is niet zonder risico’s!
  • De verkoper krijgt de eerste “nee” als de klant het investeringsbedrag hoort.
  • Als de verkoper daarna lease aanbiedt volgt soms een tweede “nee”, omdat de rente hoog lijkt, maar feitelijk niet is.
  • Tot slot kan het zijn dat een klant er financieel slecht voor staat – de derde “nee” – als Volgroen de klant afwijst.

3 keer een “nee” – dat is niet goed voor de relatie – ga dus gelijk voor de eerste “ja”, bied gelijk in het begin een betaalplan constructie aan.

Ook energie besparen zonder investering?

Vraag een quote aan!

Ook partner worden? Tientallen leveranciers gingen u reeds voor

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken